Bernardus in Beweging!

zondag, 16 april 2017

Wij zijn de hele week bezig met het thema gezondheid en bewegen. De kinderen (en ook de ouders) zijn zich steeds meer bewust van wat we zoal eten en drinken. Het gezonde paasontbijt was hier vanmorgen een mooi voorbeeld van. De kinderen hebben heerlijk gegeten van volkoren pannenkoeken, speltmuffins, volkoren brood, yoghurt en fruit. Maar ook de groente/fruit en waterdag was woensdag een succes. De kinderen hadden er totaal geen moeite mee. Dit houden we er voor de woensdag dus ook in.

Er is ook volop gesport. We zijn maandag gestart met een warming up van meester Koen en zijn stagiaires. Met de nationale buitenspeeldag hebben we afgelopen woensdag zelfs het Haarlems Dagblad gehaald. En vandaag hebben de kinderen tijdens de sponsorloop ontzettend veel rondjes om het sportveld gelopen. De kinderen van groep 8A organiseerden met hun klas deze sponsorloop. De kinderen van groep 8 B haalden in het kader van het ondernemend leren, vorige week al fruit op bij verschillende bedrijven. De hele school heeft hiervan gegeten. In de bijlage vindt u de twee krantenartikelen die de afgelopen weken zijn gepubliceerd. U ziet:

De Bernardusschool is in BEWEGING.