EnergyLAB op de Sint Bernardus

zondag, 26 maart 2017

EnergyLAB op school

Artikel uit Dichtbij 25-03-2017

Wat hebben de kinderen genoten van het EnergyLab de afgelopen drie dagen. Op de Bernardusschool was op 22, 23 en 24 maart de aula van de school omgetoverd in een laboratorium. Compleet met hippe labjassen gingen de leerlingen van de groepen 4 tot en met 8 aan het werk. De kinderen van de groepen 4 t/m 8 hebben juf Quirien en juf Suzanne geassisteerd in het laboratorium.

De kinderen hebben heel veel geleerd over gezonde drankjes. Wist u dat er in een flesje cola 12 suikerklontjes zitten. In een flesje oranje AA zitten 21 klontjes suiker. Daar waren de kinderen erg van onder de indruk. De kinderen hebben geleerd om zelf gezonde drankjes te maken in een echt laboratorium.

Op vrijdag 24 maart is Merijn Snoek, de wethouder van onderwijs bij ons op school geweest. Het is een mooie start geweest voor onze projectweken. Deze staat in het teken van gezondheid en bewegen. Wij hopen dat u thuis net als wij op school met uw kind in gesprek gaat over gezonde producten. Wij willen heel graag dat de kinderen tijdens het 10 uurtje iets gezonds mee naar school nemen.

In de projectweken starten we dan ook met in ieder geval één groente/fruitdag. De projectweek start op 10 april tot 21 april.